වේරහැර වැඩපොළ භූමියේ පිහිටුවා තිබී ඇති ලංකා ජර්මානු අභ්යාස විද්යාලයට අයත් ගොඩනැගිල්ල |
වේරහැර වැඩපොළ භූමියේ පිහිටුවා තිබී ඇති ලංකා ජර්මානු අභ්යාස විද්යාලයේ පළමු කණ්ඩායමේ ආධුනිකයන් වැඩබිමෙහි භාවිත වන ආයුධ හඳුනාගනිමින් |
වේරහැර වැඩපොළ භූමියේ පිහිටුවා තිබී ඇති ලංකා ජර්මානු අභ්යාස විද්යාලයේ පළමු කණ්ඩායමේ ආධුනිකයන් එන්ජිමක ක්රියාකාරිත්වය පිලිබඳ පුහුණුව ලබමින්. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ මොරටුව පරිශ්රයේ ඉදිරිපස |
1980 දශකයේ මුල් භාගයේ ශ්රී ලංකා මධ්යම ගමනාගමන මණ්ඩලය යටතේ පැවති බොරැල්ල වෘත්තීය අභ්යාස ආයතනය පසුකාලීනව 1987දී පමණ ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය වෙත පවරාගෙන එහි ශාඛාවක් ලෙස පවත්වාගෙන ගොස් ඇත . ආරම්භක කාලසීමාවේදී එහි මෝටර් රථ කාර්මික ශිල්පි, මෝටර්රථ විදුලි ශිල්පි, පෑස්සුම් ශිල්පි සහ තහඩු පෑස්සුම් ශිල්පි යන පූර්ණ කාලීන පාඨමාලා ක්රියාත්මක වී තිබේ. පසුව 2017 වසරේ දී එම ශාඛාව වසා දමා ඇති අතර නැවත 2020 වසරේ පෙබරවාරි මාසයේ දී පමණ එහි කටයුතු යලි සක්රීය කර ඇත. වර්තමානයේ එහි මෝටර් සයිකල් යාන්ත්රික ශිල්පි සහ ත්රීරෝද රථ යාන්ත්රික ශිල්පි යන පාඨමාලා ද්විත්වය පමණක් ක්රියාත්මක වේ.
2020 වසරේ ජනවාරි මස දෙවන දින සිට ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය වෙත නව සභාපති වරයෙකු පත් වී ඇති අතර ලංගම හා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය අතර ඇති බැඳීම වෙනුවෙන් ඔහු සුවිශේෂී පුද්ගලයෙකි. ඔහු නම්, ලංගම ස්වර්ණමය යුගය බිහි කල හිටපු ලංගම සභාපති අනිල් මුණසිංහ මහතාගේ පුත් විනෝද් මුණසිංහ මහතාය. ක්ෂේත්රයේ නිපුණයෙකු වන එතුමන්ට සුභ පැතුම් එක් කිරීමටද මෙය අවස්ථාවක් කර ගනිමි.
ජර්මනියෙන් ගෙන්වන ලද වෝක්ස්වැගන් වර්ගයේ එන්ජින් කට්ටලයක් යොදාගෙන ජ.ක.අ.ආ. විසින් එකලස් කල කුඩා ලොරි රථයක්. මෙවැනි රථ තුනක් එලෙස එකලස් වී ඇති අතර ඒවා "ලංකානී" රථ ලෙස නම් කොට ඇත. |
අලුත්වැඩියා තාක්ෂණික සහාය ලබා ගැනීම පිණිස ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය වෙත යවා ඇති ශ්රී ලංගම කැස්බෑව ඩිපෝවට අයත් Mitsubishi Fuso Aerostar වර්ගයේ බස් රථයක්. |
අලුත්වැඩියා තාක්ෂණික සහාය ලබා ගැනීම පිණිස ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය වෙත යවා ඇති ශ්රී ලංගම කටුබැද්ද ඩිපෝවට අයත් ISUZU Journey K වර්ගයේ බස් රථයක්. |
වර්තමානයේ ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය මගින් මෝටර් කාර්මික ක්ෂේත්රයේ හා අනෙකුත් සමගාමී ක්ෂේත්ර වලට අදාලව පූර්ණ කාලීන පාඨමාලාවන් එකොලසක් මෙහෙයවනු ලබන අතර, එම පාඨමාලාවන් හැදෑරීම සඳහා වර්ෂිකව ආධුනිකයන් 600 ක් පමණ බඳවා ගනී. පූර්ණ කාලීන පාඨමාලා සඳහා ඇති දැඩි ඉල්ලුම නිසා ඒ වෙනුවෙන් සුදුසුකම් නොලබන සිසුන්ට අවස්ථාව දීම සඳහාත්, පාසල් අධ්යාපනය අවසන් කල සිසුන් සඳහාත්, අදාළ වෘත්තීන් වල දැනටමත් නියැලෙන අයවළුන්ගේ දැනුම වැඩි දියුණු කරගැනීම සඳහාත් කෙටි කාලීන පාඨමාලා තිස් දෙකක් සන්ධ්යා සහ සති අන්ත වශයෙන් ද පැවැත්වීමට ආයතනය කටයුතු යොදා ඇත. එලෙස කෙටි කාලීන පාඨමාලා සඳහා සිසුන් 2400ක් පමණ බඳවා ගෙන ඇත.
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
1. මෝටර් කාර්මික ශිල්පී - (වසර 4)
2. යන්ත්රෝපකරණ වැද්දුම් ශිල්පී (මිල්රයිටි) - (වසර 4)
3. බල විදුලි ශිල්පී (නඩත්තු) - (වසර 3 ½)
4. ශීතකරණ හා වායු සමීකරණ ශිල්පී - (වසර 3 ½)
5. යන්ත්රන ශිල්පී (සාමාන්ය) - (වසර 3½)
6. ඩීසල් එන්ජින් කාර්මික ශිල්පී - (වසර 3)
7. වාහන විදුලි ශිල්පී - (වසර 3)
8. පෑස්සුම් ශිල්පී - (වසර 3)
9. මෝටර් වාහන බොඩි අළුත්වැඩියා සහ පින්තාරු ශිල්පී - (වසර 3)
10. මේකාට්රොනික් (කර්මාන්ත) - (වසර 3 ½)
11. රථ වාහන වායු සමීකරණ ශිල්පී - (වසර 3)
10. මේකාට්රොනික් (කර්මාන්ත) - (වසර 3 ½)
11. රථ වාහන වායු සමීකරණ ශිල්පී - (වසර 3)
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් පුහුණු වීම. |
සියලුම පුහුණු පාඨමාලාවන් කර්මාන්තශාලා සහ විද්යාගාර තුල 80% ක ප්රායෝගික පුහුණුවකින්ද පන්තිකාමර තුල 20% ක සෛධාන්තික පුහුණුවකින්ද සමන්විත වේ. සියලුම පූර්ණ කාලීන පාඨමාලා වසර 3 සිට වසර 4 ක කාල සීමාවක් සඳහා වේ.
1971 දී ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය (NAB) ස්ථාපිත වීමෙන් අනතුරුව ආධුනිකත්ව පනත අනුව බලගැන්වූ ‘පුහුණු කිරීමේ ගිවිසුම’ යටතේ සියලුම ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් ලියාපදිංචි කරනු ලැබ ඇති අතර පුහුණුව අවසානයේදී ඔවුන්ට ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස විද්යාලය මඟින් පිරිනමන සහතිකයට අමතරව ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය මඟින් පිරිනමන කර්මාන්ත ශිල්පී (Craftsmen) සහතිකය සඳහාද හිමිකම ලබා දී ඇත. ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය 1990 දී ජාතික ආධුනිකත්ව සහ කාර්මික පුහුණු කිරීම් අධිකාරිය (NAITA) බවට පත්වූ අතර වර්තමානයේදීද පෙර සබැඳියාව නොවෙනස්ව පවත්වා ගනිමින් ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය විසින් සිය ආධුනිකයින් එම පුහුණු කිරීමේ ගිවිසුම මඟින් ලියාපදිංචි කරනු ලබයි. ආධුනිකයින්ගේ පුහුණුව අවසානයේදී ජාතික ආධුනිකත්ව සහ කාර්මික පුහුණු කිරීම් අධිකාරිය මඟින් ඒ ඒ වෘත්තීන් සඳහා අවසාන වෘත්තීය පරීක්ෂණ පැවැත්වීමෙන් අනතුරුව පෙර මෙන්ම කර්මාන්ත ශිල්පී (Craftsmen) සහතික ඔවුන් වෙත පිරිනමනු ලබයි. ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ පුහුණුව ලැබීමෙන් පසු හිමිවන වටිනා සහතික පත්රයට අමතරව ඉහත සඳහන් සහතික පත්රයද ආධුනිකයන්හට හිමිවීම, ඔවුනට දෙස් විදෙස් රැකියා සඳහා අවස්ථාව හිමි වීමට හේතුවක් වශයෙන් සඳහන් කළ හැකිය.
1971 දී ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය (NAB) ස්ථාපිත වීමෙන් අනතුරුව ආධුනිකත්ව පනත අනුව බලගැන්වූ ‘පුහුණු කිරීමේ ගිවිසුම’ යටතේ සියලුම ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ ආධුනිකයන් ලියාපදිංචි කරනු ලැබ ඇති අතර පුහුණුව අවසානයේදී ඔවුන්ට ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස විද්යාලය මඟින් පිරිනමන සහතිකයට අමතරව ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය මඟින් පිරිනමන කර්මාන්ත ශිල්පී (Craftsmen) සහතිකය සඳහාද හිමිකම ලබා දී ඇත. ජාතික ආධුනිකත්ව මණ්ඩලය 1990 දී ජාතික ආධුනිකත්ව සහ කාර්මික පුහුණු කිරීම් අධිකාරිය (NAITA) බවට පත්වූ අතර වර්තමානයේදීද පෙර සබැඳියාව නොවෙනස්ව පවත්වා ගනිමින් ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය විසින් සිය ආධුනිකයින් එම පුහුණු කිරීමේ ගිවිසුම මඟින් ලියාපදිංචි කරනු ලබයි. ආධුනිකයින්ගේ පුහුණුව අවසානයේදී ජාතික ආධුනිකත්ව සහ කාර්මික පුහුණු කිරීම් අධිකාරිය මඟින් ඒ ඒ වෘත්තීන් සඳහා අවසාන වෘත්තීය පරීක්ෂණ පැවැත්වීමෙන් අනතුරුව පෙර මෙන්ම කර්මාන්ත ශිල්පී (Craftsmen) සහතික ඔවුන් වෙත පිරිනමනු ලබයි. ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ පුහුණුව ලැබීමෙන් පසු හිමිවන වටිනා සහතික පත්රයට අමතරව ඉහත සඳහන් සහතික පත්රයද ආධුනිකයන්හට හිමිවීම, ඔවුනට දෙස් විදෙස් රැකියා සඳහා අවස්ථාව හිමි වීමට හේතුවක් වශයෙන් සඳහන් කළ හැකිය.
ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය සතු බස් රථ ඇණිය
සටහන: | උත්පල දිල්හාන් |
විශේෂ ස්තූතිය: | ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ නියෝජ්ය ප්රධාන ඉංජිනේරු ආර්. එම්. ඒ. මංජුශ්රී ගුණරත්න මහතා, |
ජාතික තරුණ සේවා සභාවේ
පානදුර මධ්යස්ථාන කළමණාකරු අජිත් පෙරේරා මහතා |
|
ක්ෂේත්ර සහාය | ප්රීමාල් මධුසංක මහතා ඉන්දික ප්රභාත් වික්රමසිංහ මහතා |
ආශ්රිත: | ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනයේ නිල වෙබ් අඩවිය, |
ලංගම 1957 - 1958 වර්ෂ පිලිබඳ වාර්තාව (සිංහල පිටපත), | |
අධ්යක්ෂතුමා ගේ වාර්තාව - ලංකා ජර්මානු කාර්මික අභ්යාස ආයතනය - 2010 |
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteසතුටුයි නැවත ලංගම හා සම්බන්ධ වුනොත් ටෙක් එක..
ReplyDeleteඑත් ලංගමය තුල එකේ දේශපාලන නැතිවෙලා තාක්ෂණය වැඩි වෙලා සුදුස්සට සුදුසු තැන ලැබෙමවනම් කොල්ලෝ වැඩ කරන්න අකමැති වෙන්න හේතුවක් නෑ...
ඇත්තෙන්ම! එය සිදු වේවා කියා පතමු!! :)
Deleteඉහලින්ම දැක්වෙන බස් රථය බ්රිතාන්ය ලේලන්ඩ් රථයක්ද?
ReplyDeleteසෑම ඡායාරූපයකටම පහලින් ඊට අදාළ විස්තරය අන්තර් ගත කර ඇත.
DeleteVery good and completely article .
ReplyDeleteThank you!
Deleteඉතාම වටිනා ලිපියක්. ස්තුතියි.
ReplyDeleteසතූතියි!
Deletea/l නැතිව මොටර් කාර්මික ශිල්පී පාඨමාලාව හදාරාන්න පුළුවන් ද
ReplyDeleteAge limit is 22 -26 or above why is that u are not opan registrations..why are u forcussing atleast under 22 category..its not possible know.
ReplyDeleteමොරටුව ඩිපෝවේ බේරුණ එකම latec එක මේ 63-4398. බලන්න ඉතින් දෙයකින් වැඩක් ගන්නවා නම් කොයි තරම් කාලයක් එක bus එකක් use කරන්න පුළුවන්ද කියලා මේ තත්වයට ..
ReplyDeleteමොරටුව ඩිපෝවේ මේ සමඟ ලැබුණු 63-3070 63-3293 63-4348 63-4402 ඔක්කොම ටික විනාස කරලා දැන් ගොඩක් කල්
1959 වර්ෂයේ ජර්මානු ෆෙඩරල් ජනරජය (එවකට නැගෙනහිර ජර්මනිය), මේක වැරදියි. ජර්මන් ෆෙඩරල් සමූහාණ්ඩුව නැතිනම් බටහිර ජර්මනිය . ජර්මන් ටෙක් එක බටහිර ජර්මනියේ පරිත්යාගයක්.
ReplyDelete22sri 1537 දරණ මසිඩිස් බෙන්ස් OP312 බසය මා අවුරුදු 25 කට වෙඩි කාලයක් නඩත්තු කලා. නවීකරණය කලා . අද ජ්ර්මන් ටෙක් එකේ බොහෝ සුභ සාධක චාරිකා දුර ගමන් සදහා වැඩි ඉල්ලුමක් පවතී. MB 352 Engine , Gbs40 gear box, 310mm 4finger clutch, PoWER steering , Full air pressure brake , 24V/ 60A , TV, sub woofer , Etc. මට හරිම සතුටුයි . ඔරිජිනල් බස් චැසි . Full alluminium body. තවමත් රජ ගමනේ.
ReplyDelete